«Με βοηθήσατε με τον τρόπο σας να αποβάλλω ένα μεγάλο άγχος του τρόπου επιλογής των κατευθύνσεων του επαγγέλματος μου. Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσφορά σας». Με αυτά τα λόγια οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου του 42ου Γενικού Λυκείου Αθηνών, της Πλατείας Βάθης και συγκεκριμένα της οδού Μαιζώνος, (παρόδου της οδού Λιοσίων), ευχαρίστησαν την πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια κα Ειρήνη Ανδριώτη και τον συμπαραστάτη της κ. Κωνσταντίνο Σαλεβουράκη, που αποτελούσαν την αντιπροσωπεία του ΚΕΣΟ και βρέθηκε 42ο ΓΕΛ Αθηνών στα πλαίσια πιλοτικού προγράμματος, που εκπονεί ο φορέας μας, σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων.
Στόχος της δράσης είναι να προσφερθούν σε μαθήτριες και μαθητές παραδόσεις επαγγελματικού προσανατολισμού, ώστε τα παιδιά να βοηθηθούν, στις μελλοντικές τους επαγγελματικές τους επιλογές και δεξιότητες. Έτσι λίγο μετά τις 10 το πρωί της 8ης Φεβρουαρίου, την επομένη της λειτουργίας των σχολείων λόγω κακοκαιρίας, η αντιπροσωπεία του ΚΕΣΟ πέρασε την πύλη του 42ου Γενικού Λυκείου Αθηνών, που συστεγάζεται με το 4ο ΓΕΛ Αθηνών σε ένα σύγχρονο σχολικό συγκρότημα, που κατασκευάστηκε το 2019 με Σύμπραξη Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα(ΣΔΙΤ).
Οι μαθήτριες και οι μαθητές μοιράστηκαν σε δύο τμήματα. Το ένα αποτελούσαν η Α΄ & Β΄ Λυκείου και το άλλο συνέθεταν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε εργασιακές ομάδες – επαγγελμάτων και κατέγραψαν τα σημεία σύγκλησης, καθώς και τα κοινά χαρακτηριστικά κάθε ομάδας. Το επίπεδο των μαθητών ήταν που καλό και έτσι μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ασκήσεων. Αυτό οφείλεται και στο διδακτικό προσωπικό και τη δουλειά, που έχουν κάνει όλο το προηγούμενο διάστημα. Ανέπτυξαν τις ικανότητες και τη φαντασία τους. Ξεδίπλωσαν χαρίσματα και δεξιότητες, που δεν τα είχαν αυτοεκτιμήσει. Χάραξαν νέες οπτικές στους επαγγελματικούς τους ορίζοντες. Με ασκήσεις, βιωματικές εναλλαγές μέσω θεατρικού παιχνιδιού, ενσάρκωσαν ρόλους, οδηγήθηκαν στο να αναγνωρίσουν δεξιότητες, ταλέντα και αξίες, που θα αποτελέσουν θεμέλιο για τις μελλοντικές ακαδημαϊκές και επαγγελματικές τους επιλογές. Εξασκήθηκαν στο τι ζητάει η αγορά σήμερα από τους νέους? Ποιος είναι ο ρόλος του μάνατζερ? Αυτοσχεδίασαν σε ομάδες επαγγελμάτων και έπαιξαν ρόλους στα πλαίσια ενός διαφορετικού διαδραστικού εργαστήριου επαγγελματικού προσανατολισμού, που προσέφερε μέσω της κας Ανδριώτη και του κ. Σαλεβουράκη το Κέντρο Στήριξης Οικογένειας(ΚΕΣΟ) –Εκκλησιαστικό Ίδρυμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και του Δήμου Αθηναίων στα παιδιά.
Όταν τελείωσε το εγχείρημα, τα παιδιά ζήτησαν η δράση να επαναληφθεί. Ανάλογα ήταν και τα σχόλια των διδασκόντων. Όλοι μας έδωσαν συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία μας «είναι σημαντικό να μη στεκόσαστε στην ασφάλεια του γραφείου σας, αλλά να προσέρχεστε και να προσφέρετε τέτοια αγάπη και ευρηματικότητα, στα παιδιά».
Λίγο πριν τη λήξη κάθε τμήματος η Γενική Διευθύντρια του ΚΕΣΟ Κα Μαίρη Πίνη μετέφερε στα παιδιά τις ευχές του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών & Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, που τόσο πολύ αγαπά τα παιδιά ως πρώην εκπαιδευτικός, αλλά και του Αναπληρωτή Προέδρου του ΚΕΣΟ Μητροπολίτη Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου.
Κάτι ανάλογο έγινε προς τη Λυκειάρχη κα Αντριάνα Γεωργίου. Η κα Πίνη την πληροφόρησε ότι το ΚΕΣΟ είναι ένας πιστοποιημένος Πρωτοβάθμιος Φορέας Κοινωνικής & Παιδικής προστασίας. Προσφέρει δωρεάν Κοινωνική και Ψυχολογική Στήριξη. Επίσης στηρίζει τα θύματα ενδοοικογενιακής βίας. Και μέσω των Εργαστηριών Δεξιοτήτων, που διαθέτει, προσφέρει επιμόρφωση στα άνεργα μέλη ευάλωτων οικογενειών, τις γυναίκες και γενικότερα σε κάθε άνθρωπο που αναζητά μια δεύτερη ευκαιρία.